Pages

Tuesday 23 April 2013

Ipoh Mali !

Berjalan sebentar sehari di Ipoh , Perak. 
Apa ada kat Perak ni? 
Selain Sg Klah, Bkt Merah, Gambang, rasanya semua tempat aku dah pergi kat Perak. 
Tapi mana nak jalannya kat Ipoh pun tak tau. Tau nya Ipoh Parade je. :P

The aim : Menuju ke Cameron Highland,Pahang for study trip.Singgah sebentar kat rumah Wawa so that senang nak bertolak esoknya. 
Date : Day 1- 19.4.2013(Friday)

3 days 2 nights trip(include Cameron's trip)

Tinggal kat rumah Wawa. Wawa pun bawak gi isi perut jap kat gerai bawah pokok tepi padang bola. Hee
Inilah yang kami makan; Cucur Bonda,Laksa,Keropok Lekor.
Yang uniknya Cucur tu dia cicah ngan kuah kacang. Sedap !


Pastu Wawa bawak gi pusing tengok2 Ipoh jap. Aku macam pernah je jalan kat situ sebab dulu selalu je datang Ipoh sebab akak aku belajar kat Tronoh. Cumanya tak tau apa yg menarik kat situ.
The other keunikan nya is Nasi Vanggay. Ada Nasi Ganja gak tapi katanya ada beza sikit dari Vanggay. 

Ipoh Vanggay
Vanggay = Mali (Ipoh Vanggay !)

My Ipoh's Story
Pastu balik dah siap2 nak tidur. Aku lak nak mandi jap, saja je bukak tingkap bilik Wawa tu. Tak sangka lak diorang semua terkejut sampai menjerit kuat gila nampak aku. HAHAHA. Lawak gila ! Aku dah la sorang2 kat luar tu, berlari aku terkejut tengok diorang. Haih. Time tidur lak saja nak story,tak sangka Sentol tu aku memang selalu salah sebut. Hadoi. Dah banyak gelak baru sedar balik esok nak gi Cameron. So kena stop, dan gi tidur. 

Byebye Ipoh, Hello Cameron ! 

*To be continued : Cameron's Story

No comments:

Post a Comment